Afyonkarahisar Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (ASMMO) Başkanı Erdal Sayar, e-Dönüşüm uygulamaları kapsamında e-Fatura ve e-İrsaliye sistemlerine geçiş zorunluluğu bulunan mükelleflere yönelik önemli açıklamalarda bulundu. Sayar, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan düzenlemeler doğrultusunda 1 Temmuz 2026 tarihinin birçok işletme için kritik bir geçiş tarihi olduğunu vurguladı.Dijital vergi uygulamalarının her geçen yıl daha geniş bir mükellef kitlesini kapsadığına dikkat çeken Sayar, belirlenen kriterlere uyan işletmelerin belirtilen tarihe kadar gerekli işlemleri tamamlaması gerektiğini ifade etti.3 milyon lira ve üzeri ciroya sahip işletmeler kapsamdaYapılan açıklamaya göre, 2025 hesap döneminde 3 milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatı elde eden tüm mükelleflerin e-Fatura sistemine geçmesi gerekiyor.Bunun yanı sıra e-ticaret faaliyetinde bulunan işletmeler, gayrimenkul alım-satımı, inşası veya kiralamasıyla uğraşanlar ile motorlu taşıt ticareti yapan mükelleflerden 2025 yılı cirosu 500 bin TL ve üzeri olanlar da e-Fatura uygulamasına dahil olmak zorunda olacak.Bazı sektörlerde ciro şartı aranmayacakASMMO Başkanı Erdal Sayar, bazı işletmeler için ise herhangi bir ciro sınırının bulunmadığını belirtti. Buna göre faaliyet alanları nedeniyle doğrudan e-Fatura sistemine geçmesi gereken işletmeler arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı veya belediyelerden yatırım ya da işletme belgesi alan konaklama tesisleri yer alıyor.Ayrıca EPDK lisansına sahip akaryakıt ve madeni yağ bayileri, komisyoncu veya tüccar sıfatıyla sebze-meyve ticareti yapanlar, internet reklamcılığı hizmet aracıları ile kargo ve lojistik firmalarının da faaliyetlerinin başladığı tarihten itibaren sisteme dahil olmaları gerekiyor.E-İrsaliye için 10 milyon liralık sınırAçıklamada e-İrsaliye uygulamasına ilişkin yükümlülüklere de dikkat çekildi. Buna göre 2025 yılı brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz 2026 tarihine kadar e-İrsaliye sistemine geçiş yapmaları gerekiyor.Sayar, dijital belge sistemlerinin hem işletmeler hem de kamu idaresi açısından kayıt düzeninin güçlenmesine katkı sağladığını belirterek mükelleflerin son günü beklemeden işlemlerini tamamlamalarının önem taşıdığını ifade etti.Geçmeyenleri yüksek cezalar bekliyorYükümlülük kapsamına girdiği halde e-Fatura sistemine geçmeyen işletmelerin Vergi Usul Kanunu hükümleri kapsamında özel usulsüzlük cezalarıyla karşılaşabileceğini belirten Sayar, söz konusu cezaların fatura başına 17 bin TL’den başladığını kaydetti.Bu nedenle işletmelerin durumlarını gözden geçirmeleri gerektiğini vurgulayan Sayar, cezai yaptırımlarla karşılaşılmaması adına gerekli kontrollerin zamanında yapılmasının önem taşıdığını söyledi.“Mali müşavirlerle irtibata geçilmeli”ASMMO Başkanı Erdal Sayar, oda üyelerinin konuyu yakından takip ettiğini belirterek mükelleflere çağrıda bulundu. Sayar, e-Fatura ve e-İrsaliye yükümlülüğü konusunda tereddüt yaşayan işletmelerin en kısa sürede serbest muhasebeci mali müşavirleriyle görüşerek gerekli işlemleri başlatmaları gerektiğini ifade etti.Afyonkarahisar’daki işletmeler başta olmak üzere yükümlülük kapsamına giren tüm mükelleflerin, 1 Temmuz 2026 tarihinden önce dijital dönüşüm süreçlerini tamamlamalarının önem taşıdığı bildirildi.
Gündem
26 Haziran 2026 - 03:00
ASMMO'dan mükelleflere 1 Temmuz hatırlatması yapıldı
Afyonkarahisar Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı Erdal Sayar, belirlenen şartları taşıyan mükelleflerin 1 Temmuz 2026’ya kadar e-Fatura ve e-İrsaliye sistemlerine geçiş yapmaları gerektiğini açıkladı. Sayar, yükümlülüğünü yerine getirmeyen işletmelerin ciddi cezalarla karşılaşabileceğini belirtti.
Gündem
26 Haziran 2026 - 03:00
EDİTÖR

Mustafa Şengül, Afyonkarahisar merkezde yayın yapan afyonkenthaber.com’da uzun yıllardır yerel internet medyasında görev almakta, haber akışı...
İlginizi Çekebilir












