Akademisyenlere Z kuşağıyla etkili iletişim anlatıldı

TAKİP ET

Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanları, Z kuşağının iletişim ve öğrenme alışkanlıklarının ele alındığı çevrim içi eğitim programına katıldı. Eğitimde, öğrencilerle daha güçlü iletişim kurulmasına yönelik yöntemler değerlendirildi.

Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ), akademisyenlerin eğitim süreçlerindeki iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda düzenlenen “Z Kuşağı ile İletişim” başlıklı eğitim programında, günümüz üniversite öğrencilerinin beklentileri, iletişim alışkanlıkları ve eğitim ortamlarındaki davranış özellikleri ele alındı.

AFSÜ Eğitim Komisyonu tarafından Öğretim Yetkinliği Geliştirme Programı kapsamında çevrim içi olarak gerçekleştirilen eğitime üniversitenin farklı birimlerinde görev yapan öğretim elemanları katıldı. Programın konuşmacısı ise AFSÜ Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hacer Gizem Gerçek oldu.

Z kuşağının eğitim ve iletişim alışkanlıkları değerlendirildi

Eğitimde, dijital teknolojilerle iç içe büyüyen ve genel olarak 14 ila 29 yaş aralığında bulunan Z kuşağının öğrenme süreçlerine bakışı, iletişim tercihleri ve eğitim ortamlarından beklentileri ayrıntılı şekilde ele alındı.

Akademisyenlere yönelik gerçekleştirilen programda, kuşaklar arasındaki farklılıkların eğitim süreçlerine yansımaları üzerinde durulurken, öğrencilerle sağlıklı ve etkili iletişim kurulmasına katkı sağlayacak yöntemler de paylaşıldı.

Dijital çağın etkileri ele alındı

Eğitim kapsamında, 1997 ile 2012 yılları arasında doğan bireylerden oluşan Z kuşağının dijital dünyayla kurduğu ilişkinin iletişim biçimlerine etkileri değerlendirildi. Öğrencilerin bilgiye erişim alışkanlıkları, sosyal medya kullanımının iletişim süreçlerine yansımaları ve yükseköğretim ortamlarında ortaya çıkabilen iletişim farklılıkları üzerinde duruldu.

Programda ayrıca eğitim sürecinde karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri de ele alındı. Akademisyenlerin ders içi iletişim süreçlerinde kullanabilecekleri yaklaşımlar hakkında bilgi verildi.

Öğrenci-akademisyen etkileşimi gündeme geldi

Çevrim içi eğitimde, öğrenci ve öğretim elemanı arasındaki etkileşimin güçlendirilmesine yönelik değerlendirmeler de yapıldı. Katılımcılar, yükseköğretimde etkili iletişimin eğitim başarısına katkıları konusunda görüş alışverişinde bulundu.

AFSÜ tarafından düzenlenen eğitim programının, öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerine katkı sunmasının yanı sıra öğrencilerle daha verimli iletişim kurulmasına yönelik farkındalık oluşturduğu belirtildi.